Mit kutatunk?
Azt, hogy mik azok a nem orvosszakmai szempontok, amik benned a bizalmat növelik a magánegészségügyi ellátások során. Mik szükségesek ahhoz, hogy azt érezd: a legjobb kezekben vagy!
Visszajelzési lehetőségeket, aminek köszönhetően a szolgáltatók megismerhetik, hogyan gondolkodnak potenciális ügyfeleik róluk, hogyan javíthatják megítélésüket és hogyan juttathatják el feléjük információikat arról, amiben már most kiválóak.
Azok körét, akiknek napjainkban leginkább van lehetőségük problémáikkal a magánegészségügyhöz fordulni. Hogyan szereznek információt, mit gondolnak a szolgáltatókról, mi fontos számukra döntéseik során?
Kutatjuk, hogy Neked mi fontos.
Miért fontos ismernünk a hazai magánegészségügy betegközpontúságának állapotát? Mert az adatok alapján ez jóformán a teljes hazai lakosságot érinti. Éppen ezért a világ egyik legnagyobb piackutatójával, az IPSOS-szal közösen vizsgáltuk és alkottuk meg, mit is értetek Ti, ügyfelek a betegbarát ellátás alatt.
A kutatást az Ipsos végezte a 18-65 éves magyar lakosság körében, 1000 fő megkérdezésével. A minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint. Az adatfelvétel ideje: 2022. szept. 26 – okt. 5.
83%
vett már igénybe magánegészségügyi szolgáltatást.
Mindenkit érint. De tényleg.
A magyarok 83%-a vett már igénybe valaha magánegészségügyi szoltátatást. Közép-Magyarországon és Budapesten, illetve a magasabb státuszúak között jellemzőbb. Különösen igaz ez a 30 év alattiakra, akik körében 96% (!) ez az arány.
57%
számára a kedvesség, empatikusság és az udvariasság a legfontosabb.
Vágyunk a kedvességre.
A magyar lakosság a betegbarát/betegközpontú ellátás fogalmát döntően a beteghez való hozzáálláshoz köti, amiben a beteg az első, és a személyzet kedvesen, udvariasan, empatikusan bánik vele.
Bár kisebb súllyal, de fontosabb elemként megjelenik még a gyorsaság, a várakozás hiánya is, illetve az alapos, teljes körű kivizsgálás, aminek során időt szánnak a páciensre.
Csak
28%
számára fő döntési szempont az ár-érték arány.
Nem minden a matek.
Már majdnem olyan fontos tényező az időpontok elérhetősége, az elhelyezkedés és a személyzet stílusa, mint a szolgáltatás ára. Ezek pedig bizony mind a betegbarátság fogalomkörébe tartozó szempontok.
Mindössze
49%
a legjobban teljesítő szolgáltató értéke a 100-ból, ha a betegbarát hozzáállást kell értékelnünk.
A legjobb még a felét sem éri el.
A 30 legnagyobb és legismertebb hazai magánegészségügyi szolgáltatót felmérő kérdésünkben kiemelten szereplő Emineo Magánkórház értéke 49% a 100-as skálán, ha a betegközpontú hozzáállás megítélését kérdeztük.
Az összes szolgáltató átlaga ugyanebben a kérdésben pedig 35,5%. Ez pontosan 64,5%-nyi fejlődési lehetőséget jelent.